Wednesday, October 6, 2010

selamat untuk semua..
sekali lagi, entry ni atas permintaan seorang kawan..jadi, betapa la aku memerah otak memberikan sesuatu yang menarik dan memberi manfaat walaupun sedikit..
baiklah, begini..
aku tak tahu kenapa, sejak dari sekolah menengah, dalam sehari aku mesti akan dapat pengalaman yang memalukan la..tapi, it's ok since aku sekolah semua perempuan..(even sekali tu jatuh kolam sebab nak mengganggu anak ikan..nggee)..dan macam2 lagilah yang tak dapat aku ceritakan..
jadi, masuk matriks, aku mula azam baru untuk mengurangk
an rasa malu..eh tidak, kurangkan benda yang bikin aku malu..
tetapi, setiap kali aku sebut macam tu, tup2 ada saja kejadian aneh yang menimpa..
tapi, usaha tangga kejayaan!!!
aku tetap juga berusaha untuk mengelak diri aku dari malu dan dimalukan dan memalukan..
dah jadi studen u ni, rasa diri macam matured lah pulak*wink*
so, dengan yakinnya, rasa macam boleh elak la benda2 tu semua.
tapi dah tertulis di luh mahfuz, takkan ke mana nasib aku tu *sigh*..
dan hari ni menjadi sejarah hitam yang merobek dan mencal
ar hati wanitaku apabila perasaan aku dipermainkan (sila tidak over!)..
kes pertama: secret of heaven *tounge out*
kes kedua dalam kuliah aku terpanggil (budget bagus) atau lebih tepat dipanggil kedepan untuk memberitahu nama2 tulang. dengan semangat, aku berjalan ala2 comel ke depan..ngeee...
aku pun mula dengan fibula, scapula, sacrum, skull, hip bone dan lastly tulang yang sangat menarik perhatian aku..aku angkat dan hand..tiba2"hah??" alamak silap tulang..bukan silap aku..
aku pun "eh3, foot, foot bone,"
then dukturah yang sangat baik tu ikut ketawa sama aku dan cakap "what a big hand you girl,"
aku pun tersenyum dan kembali ke tempat dengan macam cumil jugak..hehehehe...
kes ketiga: pulang dari kuliah, macam biasa, berhenti depan masjid nur (kalau tak silap)..tiba2 kawan2 kona ke lain pula. aku pun ikut suka je..tapi, sebab lama sangat tunggu
deme dengan aku tak solat lagi, aku pun cakap dekat kawan nak balik dulu..
berjalan dengan penuh semangat tiba2
"wei, nak pergi mana.jalan balik sana," tunjuk alia ke sebelah kiri..
aku pun buat muka tak malu, padahal dalam hati tu brrr..pandai pula jawab.
"tau la, silap langkah je," hahaha, berjalan dengan penuh malunya.
kes keempat:juga tidak boleh dibincangkan secara s
erius di sini..

berimannyer budak nie..tapi, xkronik macam aku malu lagi niee..weee~~

so,sebagai penutup, nak beritahu, malu itu adalah sebahagian daripada iman. hilang rasa malu, maka hilanglah iman. tetapi malu itu adalah malu kepada Allah. malu untuk melakukan maksiat di atas muka buminya yang kita singgah ini. juga malu dengan dosa yang pernah dilakukan sebelum ini.
dalam belajar juga, walaupun akan membuatkan kita malu, sekurang2nya kita harus ke depan. tonjolkan kelebihan dan tunjukkan kebolehan. bukan kerana bersikap riak dan menyombong hebat, tetapi, sebagai perkongsian dan teladan..

itu saja untuk kali ini..semoga kita semua dikurnia rasa malu untuk membuat nakal dan jahat di dunia..
p/s: thanks to ustaz Mad dan doktor imran yang telah baik hati dan bersusah payah membaiki peti..
p/s lagi: aku perasan, bila aku malu mesti rasa nak tidur..heee

No comments:

Post a Comment