Saturday, October 9, 2010

Assalamualaikum..
kalau ikutkan hati, masih malas lagi untuk mencoretkan sesuatu dekat suka suki suku nie..tapi sebab kawan2 dah tanya mana aku menghilang termasuklah kakak ku yang bertanya seolah2 aku dah bertahun tak update, makanya, aura rajin pun segera tiba lah kan..
patut ke aku nak cerita benda yang akan aku cerita nie, aku pun tak tahu..kalau rasa nak baca silakan..kalau tak nak boleh blah sekarang ye anak2..wee~~
pada hari jumaat lepas bimakna semalam, aku berdua dengan kawan aku alia (bila saya tulis dua, itu bermaksud memang dua) telah ke hussein untuk membeli sedikit keperluan(macam ayat budak sekolah sikit kan??)..
geram betul dengan atil..jenuh pujuk suroh ikut, dia tetap tidak mau..degil budak tu..hee2..
last2 dia yang menyesal sebab memang best ye..padan muka atil n?!haha..
sori atil, silalah jangan ambil hati..t sblom blik mesia kita pergi sama2 ok??ala bucuk2..
sebenarnya agak risau sedikit ye, sebab kami baru berapa minggu kot dekat tanah mesir nie, tapi pandai2 je keluar tanpa mushrif..berdua saja pula tu..dan lebih mengejutkan ye, sebab hanya kamilah warga asia di hussein (itu maksudnya sudah sangat risau la)..
kemudian tersesat jalan..
alia:imah tanya orang arab tu..
imah: no3,,t dia tau kita sesat..bahaya tue..
then terus berjalan lagi..hi2..mesti mak dan ayah saya sedang marah sebab anak wanita mereka sangat nakal..
"mom, dad, i'm safe..wee' *senyum ngada*
selepas mendapatkan kurma dan alas meja dan beg sebiji kami bercadang untuk pulang (kalau tak cadang pun, tetap harus pulang!)..
waktu tu azan jumaat sudah berkumandang dengan lazatnya..nie nak cerita..
pemandangan yang sangat aneh(pada aku) bila saja azan, terus para peniaga usung keluar tikar dan membentangkan di hadapan kedai dan juga sapu sampah dengan begitu laju sekali....bayangkan*pejam*
lorong di kedai2 tu sangat sempit dan basah dan banyak barang niaga, dan pak arab semua kalut macam perang dan ia sangat menakutkan..padahal mereka cuma nak duduk dan menanti solat jumaat..imam belum sujud lagi..
lepas tu, aku dan alia pergi ke stesen bas..masalah pula bila kami tak tahu nak naik bas apa..
then, tanya driver sorang nie, dia kata belah kanan..pergi belah kanan tanya sorang mar ah nie, dia kata sebelah kiri *pening*..
kami pun seberang jalan..ternampak dua orang pemuda melayu nie, dengan lebaik putik dan baju melayu tu, aku rasa ustaz la kot..suruh alia tumpang tanya beliau(ustaz), alia pula malu2 kucing(budget kan??)haha..alia pulak suruh aku, lagi la sejuta kali malu..aku pun mencadangkan untuk osom (osom tu sejenis...)..di sebabkan tahap keteroran aku dalam bidang osom nie sangat tinggi, aku menang dengan mudahnya..so, alia terpaksa la menahan malu..*wink 2kali*
tetapi tetapi tetapi, ustaz berdua tu dah selamat duduk dalam bas!!! *kecewa tak main2*
aku dan alia pun berjalan dengan perasaan sedihnya..dalam hati..
'ustad nie kan, tak prihatin terhadap wnita btol.."ngehhee..
mujur ada pak arab tu macam baik hati tanya aku "fiin??"
aku pun dengan muka ala2 sedih+comel (perasan jap) jwab dengan semangat "asyirrr" dan keterujaan aku menjawab menyebabkan pak arab tu terkejut dan pak arab tu pun jawab "henak2" *tunjuk bas depan*..
sementara tu pula, mar ah yang kami tanya tadi pun panggil kami jugak..haha, rupanya dia usha kami..weewee..(mungkinkah mar ah tu tengok kami osom??)..malu nyer..
kemudian naik bas dengan selamat..tambang juga sangat murah yer..
lepas pulang harith(doktor yang nak wakilkan mushrif-yang-tak-sampai2) kol bertanya kan kami..ha, terkejut brok dia tau kami pergi dan pulang dengan selamat..huhu..
sampai di rumah dalam keadaan yang sangat kecapekyan..
kak mus datang melawat..beliau juga sangat terkejut dengan keberanian aku sama alia..*peace*

p/s:minggu tak tahu nak ke mansoura, tak nak pakai mushrif buleh ke?? *sengih*

No comments:

Post a Comment