Saturday, October 2, 2010

cuak membuak

ok..entry sebenarnya atas arahan zatil..sebok dy merengek suroh aku update blog dikala raja malas bertakhta dalam diri aku..tapi, disebabkan jiwa raga dan hati yang baik, aku tunaikan juga permintaan sahabat aku sorang nie..serius ya tidak tau mau tulis apa,,jap nak cari idea..

hrmm,hari nie, kuliah pertama histology..sungguh, siot cuaks ya..proff. nama-susah-sebut sangatlah tegas..tapi,beliau sangat bestdan kagum bangat sama beliau kerana dalam kesibukan tu, beliau turut menjaga 2 cucu beliau yang ditinggalkan oleh anak beliau(seorang engineer dan seorang lagi pharmacist)..prof ni serius sangat suka bertanya dan no jote down..just focus on the white board..aku yang memang cuak tahap gaban ni memag tak pegang langsung la pen dan memang tak kelip mata sekedip pun sebab sangat takut dianggap tidur..ngrrr..
tiba2, Allahuakbarallah..
handset aku melaungkan azan..rasa muka time tu dah macam zombi..takut beb prof ingat mesej masuk..hahhah..

macam tajuk entry nie, cuak membuak la aku bila time lab..hoh, sungguh belum sedia nak pegang mikroskop or what so ever..tapi, tak buat apa pon..kami(aku n kawan kuliah) berkenalan dengan alatan2 baru makmal..kemudian, kami diminta menulis (macam kelas seni kan..) gambar mikroskop..ye, lukisan aku paling cantik la sebab ayah aku pandai melukis kan..(sila jangan percaya)..tidak, lukisan aku terlalu kecil dan ditegur oleh proff..oh doktorah, lukisan saya tak akan jadi seindah itu kalau ia besar (mintak dihargai la konon)..nasib baik doktorah tak suruh lukis lain..

kemudian ada soal jawab antara proff..cuba teka..yee, aku lah pelajar cemerlang yang sentiasa di saf hadapan..ha, minta semua bayang tahap kecuakan aku tuh..tidak, sangat tidak terkira yer..
tapi..mujur mujur mujur aku dapat menjawab soklan proff (Allah memang sayang aku)..nak cerita, walaupun proff kami berlainan rupa dan watak, tapi mereka semua baik2 belaka dan sangat suka bertanya 'do you understand?'..atau pon 'u can ask me how many time if u dont understand,'..sangat cool yer..walaupon pertanyaan tu keseratus kali oleh orang yang sama..
kalau kat malaysia, sumpah student tu kene lepuk..lebih ganas lagi, dihantar ke tadika semula..ngrr..saya tidak berniat untuk mengutuk guru malaysia yer..saya cuma nak cakap yang orang malaysia rendah tahap kesabaran dan kedermawanannya terhadap ilmu..macam MO jugak la..bile HO tanya sikit, satu hospital dia jerit..(kalau terasa jangan marah, kalau tak terasa lagi jangan)..

itu saja untuk hari nie..entry merepek untuk atil..

p/s:saya sayang guru2 saya..dan guru segala guru saya:mom and dad :P

2 comments: