Thursday, September 23, 2010

AKU TAK SUKA!!!!

ok..apa kes entry macam nak bengang je kan??memang pon nak bengang..silalah ambil perhatian..
dalam dunia nie, banyak mende yang kita suka dan mayak jugak mende yang kita tak suka..jadi ini adalah senarai pendek benda2 yang aku sangat2 lah tidak suka!!
1- aku tak suka orang kacau aku waktu aku tengah tidor(kecuali untuk hal2 penting macam solat+makan)..especially dengan bunyi mesej dan call..especially bila yang call tu orang yang menggedik tak tentu hala..kalau family aku yang call xpelah jugak, bolehla melepas rindu!!ngrr...
2- aku tak suka orang kacau aku waktu aku tengah study..coz, aku nie jenis study bila ada mood..so, untuk mendapatkan mood yang really i need to work hard ok..kene solek2, kene mandi2, kene minum air makan itu baru ada mood nak study..so, i hate damn much those yang mesej aku tengah study walaupun deme tak tahu aku tengah study..juga mesejnya sangatlah menggedi..eii kau, aku tak perlukan 'kawan' la sekarang nie, aku ada cita2! xpayah berangan lebih2 boleh??
3- aku tak suka orang mesej aku bukan2..mintak kawan la apa2 lah..jadi, sometimes i said harsh words not in pupose..kadang2 dia adalah kawan yang nak mengena aku..jadi aku mintak maaflah sebab aku memang tak suka lawak bodoh..bab kawan2 nie, aku jujur walaupun aku suka menipu..lagi, kalau perempuan yang hantar mesej nak mendoga..owh, sangat gediks ok!!silap no rupanya!jadi, aku turut seranah bukan2..jugak mintak maaf dan sebagi pengajaran.
4- aku tak suka orang bila aku serius dia main2..ciyes ok..aku nie bukanlah jenis yang serius, jadi bila aku serius, aku memang seriuslah!tak payahlah buat jenaka pula..
5- aku tak suka orang yang asyik kepoh itu ini pasal orang lain..silalah buat hal kome..mengumpat tu berdosa..aku nie jenis tak reti nak tegur orang, then aku pon terjebak dalam dosa jugak..
6- aku tak suka orang yang asyik menyesal...what the hell?!!setiap kebaikan tu, datangnya dari Allah dan keburukan pon dari Allah tapi of course sebab kelemahan kita manusia..jadi nak menyesal buat apa..perbetulkan keadaan sudahlah..kalau dah pilih jalan tu, jalan tu lah..kalau tersedar jalan tu salah, Allah sentiasa bagi ruang untuk berpatah balik dan mencari semula haluan..one more, dalam buat kebaikan, memang lah banyak halangan!!mana ada mende yang senang sangat dalam dunia..menyesal itu, menyesal ini apa ertinya hidup..honestly, aku pun pernah menyesal dalam sesuatu hal, tapi ambil masa la fikir2 balik hikmah di sebalik kejadian.. masih banyak bende yang boleh dilalukan.menyesal tak membawa kebaikan.
7- aku tak suka orang yang meggedik dan suka menyendeng kat aku..i do love kids. tapi, even dia budak pon, kalau dia semacam jer, xpayahlah..sebab tu, biasa boys lagi bes dari girls kan...
8- aku tak suka orang yang asyik menggelabah..asyik2 gelabah..dahtu, ajak aku gelabah sekali..cool la sikit.relax.ini, semua benda 'macam mana ni'..'wei aku takut'..dowh!!
9-aku tak suka orang yang tak reti bergaul. alah, kawan sajalah dengan sesipa pun. ini nak berpuak pula..bila orang nak sembang ngan dia, dah lari ke lain..fullamak..pe masalahnya..bagus sangat ke??aku pon manusia gak..budget aku nak kawan ngan dia sangat..nak kawan aku terima..tak nak sudah!!!
10- aku juga tak suka perempuan yang asyik cakap pasal orang laki, kawen, orang laki, kawen..xde mende lain ke..lek luh, muda lagi kot..
11- aku tak suka aku buat mende nie.sebab orang akan kecam aku.tapi aku buat juga, sebab aku dah lelah!

p/s:entry ini tidak ditujukan kepada sesiapapun yang hidup atau yang mati, jika anda terasa saya mintak maaf, xnak maafkan urusan anda dengan Allah..saya hanya meluahkan apa yang terbuku di hati.tiba2 dia rasa nak meletup..

8 comments:

  1. fathimah emo kew..sabau2,,isbir ya sodiqati..

    ReplyDelete
  2. hee..xde la emo sangt..tibe2 teringat sejarah silam..tu nak melepaskan atom tuh..hee,,

    ReplyDelete
  3. simpan forcenya...nanti abis momentum berganda! wey sna dah sejuk2 kew...

    ReplyDelete
  4. still panas tapi angin dia sejuk kot..dah dekat la tu..

    ReplyDelete
  5. aku tak ske orang yang amik siyes bila orang tu niat nak main ! paham tak ? *garu dagu*

    ReplyDelete
  6. ak pom xske......
    ader yg dtujukan untuk ak kah?huhu..
    ag siyes ni ep..soe ak mlwk..

    ReplyDelete
  7. bellah hang izah..cne wei study hang??

    ReplyDelete