Tuesday, September 21, 2010

this 'egyptian story'

assalamualaikum mak, ayah, my sisters bros and all friends..
hopefully always in good mood and stay healthy ok coz selsema sangt lah leceh(sedang selsema)
sila ambil perhatian ini adalah entry pertama aku sejak berada di ardul kinanah nie*seram*
erm..baru bbrapa hari, sudah banyak yang aku lalui..daripada waktu flight nak landing sehinggalah nak surf tenet..
telingaku bagai nak pecah ya sewaktu egyrptair nak landing..rasa nak menjerit2 atau nak lompat sahaja dari kapl terbag..tapi bunuh diri tu berdosa besar tahu?! dan ada juga rasa 'owh,tobat xmao naik kapal terbang dah!'tapi, sumpah la nak naik lagi, kalau tak, macam mana nak pulang malaysia kan??jadi, hanya bersabar sahaja..
di cairo aiport, sementara menunggu beg tiba, seorg pak arab datg kepada kumpulanku..tiba2 dia tanya..boleh cakp arab?(sila translte ke bahasa arab) aku pon jwab..la2..tapi kawan2 jawab syuwaiya2..ngeng..dalam hati 'ah sudah deme nie!)
apa lagi, pak arab tu pon, wrengwrengbaanahuahwek la..buat pertama kalinya tercengang di mesir..a kantoi sudah!haha..
lepas dy tau, yang kami sumer tak reti dy pon tanya plak..boleh cakp injliziah?(translate lagi)..
dengan segera kami menjawab naam..(xbley blah skema!) si pak arab pon panggil kawan dia untuk berbicara..selesaila masalah..

keluar dari airport, bukanlah sesuatu yang sangat mengejut berukkan,.soz, dah banyak dengar cerita dari kaklong, yeop, ayahchu dan chu..jadi, ketika kawan2 lain merugut2 aku hanya mampu tersenyum dan terdiam(besabarlah kawan2..banyak lai cabarannya..kalau setakat habuk, sampah kome tak tahan apa kes dengan serangga2 perosak dan lipas2 sumer yang menyebabkan sakit kulit?)..actually, ikan bilis aku dimasuki semut..ngee...sudah kuhabisin!

tercengang yang kedua..aku bersama teman serumah ke spinney untuk beli kelengkapan yang masih belum ada..buat pertama kalinya, aku memilih untuk membeli yag paling murah tanpa memikirkan kualiti langsung..hihihih...di kaunter, aku berada di bahagian depan sekali..teng..
wrebgwrng hihahula...*blur*ok, pak arab tu faham..then tanya, tak cakap arab(sila translate) aku pon yeh(oppssi, terkeluar korea plak..ngeng btol)..dia pon tanya kwan aku..
skali lagi, dia macam nak kenakan aku plak..tanya lagi..kullu2??*tunjuk kawan2* aku pon naam2..cececeyh..kesimpulannya aku hanya boleh cakap la naam la naam..haha..

ke haiyu asyir(bait ku) menaiki teksi hitam..paham2 sajalah bila dah hitam tu..
fuiyooo,ciyes rasa macam dok kat litar sepang..aku sniri naik ferari..huahhuah..pemandu dia siot cekap kot!!tiba2 menyaksikan sebuah kereta terpusing2 dan hanya aku saja yang menyaksikannya..rugi btok kawan2 aku..tapi, even terpusing camtu, bleyh lagi selamat tu..kalau kat mesia rasa masuk icu kot..
sewaktu nak u turn, hampir di tabrak oleh buldozer(btol ke eja) ok..tapi, dengan kecekapan 'fernando alonso' aku dan teman2 selamat jugak dari digelek tayar yang sebesar kereta tu..(syukur33 alhamdulillah ya allah!)..tapi jantungku usah dikatalah nak terkeluarnya..
jadi, sudah tibalah di haiyu asyir dengan selamat selama2nya..

sudah tiga hari belum mandi,kerana takut disamping tidak berselera..he...
untuk membuatkan beberapa orang jeles*wink* nak beritahu, rumah saya ada wireless ok?!haha..sangat bersyukur juga kerana rumah ku sangat dalam keadaan baik berbanding apa yang aku sangka..

apa2 pun..mesir menjanjikan satu kehidupan yang penuh cabaran dan aku adalah orang yang akan menutip pengalaman itu sebaik mungkin!!
menjejak rindu para nabi,mengambil iktibar firaun dan ilmu perubatan tentunya!!
ganbate imah sensei!

p/s: kawan2 di mesir, jemput ke rumah gue..
:semoga semua di rumah sihat selalu..

No comments:

Post a Comment