Thursday, July 1, 2010

PIALA DUNIA




Assalamualaikum..


rasa2nya ramai orang di seluruh dunia sedang demam+pening+sakit perut+ntah apa2 lagi world cup..aku termasuklah dalam senarai yang pening2 lalat tu..tetapi agak mengecewakan kerana banyak jugak match yang aku terlepas termasuk dua negara pilihan aku berentap iaitu german dan england..tapi aku lebih sukakan england..huhu..*sebak*..oh tidak, england sudah kalah di tangan german..ok..bukan sedih ak yang aku nak huraikan..world cup mengingatkan aku kepada pengalaman yang agak lucu(maybe) sewktu aku di tingkatan tiga,,juga tahun piala dunia..dan aku juga turut terlibat dengan kem latihan memanah..saya menamakannya kem kerana orang lain cuti 2minggu team memanah sekolah aku hanya cuti seminggu untuk latihan(walaupun kami akan claim semula cuti..ha)..


member aku cakap aku tapahhape minat kat rooney..suka aty aku la!aku dah minat orang lain la..
sebelum memulakan latihan, team aku akan mengadakan senaman ringan selama beberapa jam mungkin..dan pada hari yang ke berapa ntah, aku terjumpa sebijik bola di tepi padang.dengan penuh excitednya, aku pun mengajak member2 aku untuk bermain bola sebentar sebelum latihan memanah bermula.and yes! mereka setuju dengan idea senget aku..oleh kerana team memanah aku hanya ada lapan orang(bawah 15 dan 18) kami membahagikan 3orang satu kumpulan..yang pasti bonus pastilah pada kumpulan bawah 15 kerana adanya aku..wakaka (perasan sebentar)..





setelah wisel dibunyikan, dengan rancaknya aku menggelecek bola..dengan tidak semena2 lawanku(kak ainal) menarik bajuku hingga mebuatkan hampir terjatuh.then aku pon jerit la..


"kak ainal, kad kuning..ha xda2 bak blik bola," tapi kak ainal masih berdegil..sambil menyepak bola beliau berkata.


"apa pulak kad kuning, kau yang tak reti jaga bola," (ayat diolah sedikit)..


aku pon hampir bengang tapi tak mengapa aku bersabar..Kak ainal sudah ketawa girang sambil diperhatikan pasukannya, kak lina untuk mendapatkan bola..kak ainal menendang, kak lina menunggu namun hampa kerana sahabatku naddy telah dulu merampas..giliran aku pula menjerit terkinja2..wakaka..aku pon menjerit.."ha naddy, orait pas kat cibah..yoww,"naddy pon dengan pantas menendang bola kepada cibah, cibah menggelecet, tendang lagi, aku berjaga hapir pada gol, cibah menendang, alamak terlalu tinggi..aku pon agak gementar..dan melompat dan menanduk dan goooooooooolll!!!! wohoo..kak ainal memandang dengan muka bengis haha..1-0..

aku hodoh camni ke waktu menanduk?
kak lina pula menghampiri aku.."wei imah, kau tanduk bola, dahsyat siot,"aku pon hanya tersenyum kebanggaan..yang sebenarnya waktu tu, aku rasa kepala otak aku nak pecah dan nak pitam..tetapi kegembiraan melampau melenyapkan segalanya..(ceit poyo)





aku ingat setelah 1-0 lawan aku nak berundur, memandangkan kepala hotak aku yang dah macam tak nak berfungsi selepas menanduk bola, tetapi mereka masih belum berpuas hati..xpelah, bagi can kat deme jaringkan gol..kali ni, kak lina pula menendang bola namun tersasar sampai kat cibah kemudian cibah menendang kepada naddy dan naddy berusaha untuk menendang semula, tidak semena2 naddy jatuh terkangkang dan prapp.."naddy seluar kau terkoyak!" segera naddy merapatkan kakinya dan sewaktu itu jugalah sorang jantan lalu dengan motonya..naddy menjerit "tidak!!wei, dia tak nampak kan?"


seseorang menjawab "aku doakan tidak," naddy pun berlari2 anak sambil mengepit seluarnya masuk ke dalam rumah tumpangan kami..sungguh melucukan tatkala itu..


akhirnya perlawanan berakhir begitu sahaja dan pastilah aku yang juara..haha..





saya rasa pasti ada yang akan marah setelah membaca ini..ampun!!





p/s: agak2 england nak tak gantikan tempat rooney ngan aku?

No comments:

Post a Comment