Thursday, July 8, 2010

Jom menangis

Siapa tak pernah menangis? Ok tak perlu jawab..Semua orang pernah nangis kan?! tak kisah la sebab kepada lelehnya air mata tu. Sakit kaki ke, sakit gigi ke putus cinta ke apa2 kes lagi la.. Yang pasti tak kira dia lelaki atau perempuan mesti dia pernah menangis. Tak sebaldi, setitis yang keluar, tak sehari sekali, seumur hidup sekali..kan3?!

Aku tak terkecualilah dalam kes ni..Bagi kawan2 yang kenal aku mesti cakap aku ni tabahla,kuatlah ntah apa2 lagi pujian disebabkan aku jarang menangis..Kadang2 aku jeles gak tengok kawan2 aku bila tengok cite yang sayu sikit mulala sob2 kat sebelah (ayat ni khas untuk izah)ha2. Bila ada prob nangis *jeles*..Bile saya last menangis ya??? Dalam tiga tahun lepas!(ok tipu). Baru bulan lima lepas aku nangis?kenapa?? penting ke nak tahu? Ok stop!

Entry ni bukan nak cerita pasal aku ok!
Tahu tak menangis tu sejenis ubat? Tak percaya? Cuba
baca di bawah nie..

-Menyahkan zat berbahaya dari tubuh..Bila kita menangis sebab
takut, maka air mata kita tu akan merangsang pengeluaran zat2 kimia yang berbahaya dalam badan..Jadi takut2lah selalu..
Umar r.a menangis sebab takutkan Allah


-Meningkatkan kadar degupan jantung..Pernah tak menangis sampai terhenjut2 bahu, memang letih tahap gila la lepas nangis tu. Lepas menangis, degupan jantung kita akan kem
bali perlahan dan menjadikan kita tenang.Patutla lepas nangis terhenjut2, mesti rasa nak tidur..ha,,

gambar nie sbijik macam gambar kakak aku menangis..wakaka

-Menghalang penyakit..Ok, hati2 kepada sesiapa yang suka menyimpan rasa, akan menyebabkan anda mudah diserang banyak penyakit berbanding orang yang suka berterus terang dan melepaskan marah ketika perlu: kajian oleh Uni Temple, A.S


Dulu, aku pun tak percaya kalau lelaki nangeh..tapi, pikir balik, deme pon manusia jugakkan?
so, mestilah pernah sdey dan takut..wrong perception fathimah..try again!

-Membebaskan racun dari badan..A granted to women yang dikatakan selalu menangis. Oleh kerana air mata mempunyai peratusan racun yang tertentu, ia hanya boleh dikeluarkan melalui air mata. So, sesiapa yang suka tahan air mata bermakna dia simpan racun yang hanya akan memendekkan umurnya. Patutlah ramai janda daripada duda kan??

mungkinkah wanita ini kehilangan suami? erm..

-25% protein..air mata ada 25% protein dan sebahagian magnesium..Unsur yang tidak seimbanga dan juga poisonous..Hanya boleh dibebaskan ketika menangis..so menangisla
h..

wah2 mamat nie..menangis pon maco lagi..ka,,

Jadi, dah tahu faedah dan kebaikan daripada tangisan yang selalu dijelekkan oleh orang lelaki, marilah kita menangis beramai2..Tapi, lebih baik kalau tangisa
n tu sebab takut kat Allah, neraka, kubur dan mati kan?!

Semalam german kalah dengan spain,patut tak saya menangis? Gua sedih bangat!!!

aku tengok german vs spain dengan kucing yang tengah tunggu masa nak beranak..
kucingku turut bersdey atas kekalahan german..isk2

p/s: siapa nak bagi saya menangis lagi?

No comments:

Post a Comment