Friday, July 23, 2010

Live the Quran to live your life..

Assalamualaikum...
ak tak tahu nak bagi tajuk apa untuk kali ni, yang pasti, kisah sekumpulan kanak2 yang soleh dan solehah..ngahha,,pada 17hb Julai 2010 bersamaan ...
hari sabtu, opah aku telah mengadakan majlis khatam al_quran bagi meraikan adik perempuan aku dan kawan2nya yang baru sahaja menamatkan 30 juzu' al-Quran..bravo kids!!! aku tak menaiplah, sungguh penat ok..jadi aku hanya menyertakan kepingan2 (boleh guna ka istilah ni?) gambar untuk tatapan sesiapa yang nak tengok, okreyh?!

ini adik aku yang khatam tuh..

ini adik aku juga..
masih adik aku..tapi blom khatam lagi..

ini adik..opss kucing adik aku..baru blajar quran kot..he,,

ini maklong dan makngah aku..joh lenih muda dari aku..turut khatam quran

no idea who is she..yang pasti, anak didik opah aku..

uh..sguh sjuk perot ibu bapa mereka kan3?

ini..hasil sentuhan aku dan opah..mgunakan bunga telur terpakai..ngahha,,

bukan saja manusia yang terpesona..

bahkan kucing juga..sungguh daku terharu!

ini la opah aku yang bertanggungjawab menjayakan program nie..honestly,, sgt kagum ya dengan opah aku yang memberi khidmat bakti tanpa sebarg bayarn..bila tua, nak jadi macm opah..


budak baju merah dan yang bersongkok tu, punya liat nak ngaji ya..time makan wow,,awesome..nga...

hanya kucing yang bijak saja dapat pulut kuning..briiy..

macam biasa..lepas deme makn, aku yang bsuh pinggan..


kenapa kucing ni ada kat sini??ntah, aku dah jtuh cinta dgn kucing la plak..



p/s: Jadikanlah al-Quran sebagai teman di dunia dan teman yang dapat membantu kita di akhirat.. Semoga kita benar2 generasi al-Quran yang membaca, memahami, dan mengamalkannya..

No comments:

Post a Comment