Wednesday, March 16, 2011

salah faham vs faham salah?!

Assalamualaikum kepada pembaca yang setia..

kawan aku salah faham dengan aku??atau aku yang faham salah??heck!
kalau ikotkan fahaman aku nie (tak tau salah ke betul), dia cakap aku benci kat dia,,what? *shock*
ok,,aku dah agk dia akn salah faham dengn entry aku sebelum nie (kalaulah dia salah)..weee~~
tapi i want to state here, tidaklah seseorang itu kawan fathimah melainkan fathimah menyayanginya..haha macm gedik tak ayat tuh??eh,,ayat dari hati tuh..
macm mana aku sayg kawn aku di pasti sampi tan sri taayah d' best, freaky f matrix macm tu la aku syang dgn member AFMG..so, there is nothing like bencik2 tuh..
mungkin satu kesalahfahaman tentang penerimaan aku terhadap maaf..bukan aku jadi benci dengan peminta maaf..aku mengakui kehebatan si peminta maaf bila mereka sanggup meminta maaf..yelah, bagi aku sniri nak minta maaf tuh gila macam kena angkat satu batu yang bapak besar lepas tu atas batu tu siap ada juta2 dinasor lagih.dahtu, memang batu tu yang hempap aku dan aku pula kena telan dengn dinosor..ha tragis..apa kes kan panjang gila perumpamaan aku nie (jangan tiru!)..tapi tulah hebat ciptaan tuhan mencipta manusia berbagai rupa dan gayanya..
cuma yang aku cakapkan, aku sudah memaafkan oarang sebelum mereka minta maaf sebb aku nak orang maafkan aku sebelum aku minta maaf dekat deme..macm apa? disitu..
dan aku juga ingin melupakan..jadi, boleh jadi maaf itu hanya mengimbau kenangan silam yang ingin dilupakan dan itulah sebenarnya yang membengkekkan, bukan mendatangkan benci,,cop, benci dan bengkek tu tak sama kan??
di nota kaki sblum ni ade juga ditulis, 'kadang2 nak juga orang minta maaf'..sebab bila seseorang yang istimewa minta maaf macam mak ke ayah ke bik mama ke?haha...macm ade ketenangan di situ..ye termasuk balak sekali (in case aku ada lah),,haha..

atok pesan,minta maaf dengan orang sebelum tidur.maafkan semua orang sebelum tidur supaya mereka memaafkan kita.maafkan diri sendiri sebelum tidur. selesaikan urusan di dunia supaya mudah urusan di akhirat

nota kaki:minta maaf andai aku tersalah faham dan mendatangkan ketidakselesaan. bukan niat aku untuk menjadikan kefahaman itu suatu kesalahan. moga ukhwah kita akan berpanjangan dan selamt selamanya..aku ikhlas berkawan, jadi aku minta anda juga ikhlas berkawan dengan ku *leleh*
nota kaki lagi:kawan2 adalah keluarga kedua saya, jadi saya sayangkan mereka..muah2

p/s:bermaaf-maafan bukan sekadar di hari raya!kiamat sudah dekat woo..




No comments:

Post a Comment