Friday, March 4, 2011

apa perasaan anda??

assalamualaikum,,

tadi aku baru saje terima panggilan dari kawan yang agak rapat degn aku,,elok sembang2 tetbe dia mintak maaf dgn aku dan aku lants terdiam (skema gila),,pasal apa beliau mintak maaf??

ceritanya begini dan berlaku di penempatan sementara kami du jeddah..sebagai budak perak, aku diterbangkan terlebih dhulu mninggalkn budak kedah dan bagai2 tu lah. di jeddah tu, aku bukan saja risau pasal kak aku, tapi xhabis2 aku tanya pasal dua orang kawn serumh aku si pa dan ma yang msih blom tiba.tunggu punya tunggu akhirnya dgr brite mereka dh sampi..sejak hari tu rjin la aku memnjangkan leher aku harp2 berjump deme. sampai lah hari last aku tetp xberjumpa. aku pon pesan kat sorang kawn aku nieh klu jumpa deme tolong la kem salam..
tetbe, tengah aku berbaris untok naik bas ke airport, ternampk la si pa. aku pon macm biasa lah, xpernh nak sopan santun. "woi,"jerit aku smbil cuba nak mlambai tangan.tapi, blom sempt aku nak angkat si pa dah berlari2 pergi ke kak ta(nama samaran). aku memg confirmatory test yang pa nmpk aku tersenym kat dy,,waktu tu aku agk bengang jugk la dia wat camtu n. yelah, kome bayg perasan aku yg dah tgu lama2 then buat kat aku macm tuh..tapi xpe, mgkin salh aku gak yg buat kerek woi2 kan..cuma waktu tu memg wth la kluar kan..leps tu aku tgk dy,,peluk2 degn kak ta dgn hepinya. aku pun dalm hati 'ntah2 nak bgi aku jeles, bellah!' kmudian aku nmpk pula ma..wpon aku tau ma xkan macm tu tapi aku mals dah nk pgil dy sebb aku xnak terseksa lagi(lagi blah ayt nie),,xberapa lama, gilirn aku naik bas.alhamdulillah,,ade org cakp ma kirim salam kat aku..lega!!

jadi, pa tu mintk maaf dari aku coz dy tak layn aku.dan aku terdiam sebb aku dah pernh cakp sblm ni klu ade wat salh aku jgn mintk maaf, sebb aku akn jadi lbih sakit hti..aku nie jenis yang lagi suke tentermkn diri sniri,,so kata2 maaf hanya mbuatkan aku bengkek..tapi sebb mende nie dah lama berlaku dan aku pon dah dewasa *senyum gedik*, biarlah...

nota kaki:memaafkan itu membahagiakan..
nota kaki lagi:kadang2 rasa jugak nak suroh org mintk maaf..hahaha

p/s:jagalah kesopanan bahasa cik imah..


No comments:

Post a Comment