Friday, December 16, 2011

lau kana bainana..

Assalamualaikum,,selawat dan salam atas junjungan Rasulullah s.a.w

Dalam saya menyaksikan kebejatan mereka yang seagama dengan saya, mengalir air mata saya apabila menyaksikan masih ada insan-insan yang bermatian-matian menegakkan hukumNya, mereka yang bersungguh merperjuangkan agamaNya dan menghidupkan sunnah nabi kita. sungguh, hati saya mejadi tenang dengannya.

pagi 15Disember memanggil saya untuk kembali merindui Rasulullah. kembali mengingatkan saya untuk menghamparkan cinta padanya. menghargai perjuangannya.saya membuka beg untuk menyelak mana-mana tajuk yang mungkin keluar dalam test pagi itu.tetapi lain jadinya. ternampak seuntai tasbih. saya mengeluarkan tasbih dari dalam beg galas. masyaallah, barulah saya teringat, sudah beberapa hari saya tidak berselawat kepadanya, dan itu bermakna sudah lama malaikat berhenti berselawat untuk saya. saya mengucap panjang di dalam hati. saya membatalkan niat saya untuk membelek nota dukturah untuk test pagi itu. bersalahnya saya kerana melupakan Rasulullah yang saya mengaku cinta padanya walaupun dia tidak melupakan umatnya. Subhanallah, segala puja dan puji hanya kepadanya kerana memperingatkan saya agar tidak melupainya dan kekasihnya. Alhamdulillah, Allah mempermudahkan tarikh 15disember2011 saya.

Sukar sekali bertemu insan yang di bibirnya bermain kalimah memuji Allah.
Sukar sekali bertemu insan yang terhias senyum dibibirnya saat diuji Allah.


Marilah kita melebarkan rasa kasih kita padanya kerana kasihnya sentiasa mengatasi kasih kita padanya. ayuh kembali menghidupkan sunnahnya kerana sunnahnya memberikan bahagia pada hidup kita. jom buatkan baginda tersenyum melihat kita, kerana kita takkan sanggup melihatnya berdukacita kan???


sesiapa yang berselawat kepada Rasulullah s.a.w, maka seluruh malaikat akan berselawat kepadanya.

nota kaki:ingin tersenyum dan terus memberikan senyuman.

p/s:jangan lupa akan jerih payahnya..

No comments:

Post a Comment