Saturday, December 24, 2011

gawazat punya cerita..

Assalamualaikum readers!!!

silalah rasa terharu dan menitiskan air mata sebab saya baru sahaja balik dari gawazat dan terus buka laptop semata-mata nak bertup tap dekat sini. ok tak, nampak beno nipunya.
awwalan, saya nak telefon mak, tapi as usual lah, everytime i make a call at that time lah my mom and dad keluar shoping. eh cop, saya lah yang salah timing!
anyway, saya juga berbangga dengan diri saya kerana hari yang sepatutnya saya bangun jam 8 (memandangkan hari cuti), saya bangun seawal (boleh ke guna seawal di sini?) jam 5.45 pagi.
encik toga yang setia menemani saya sepanjang malam sebenarnya tak nak lepaskan saya pon.
tiba-tiba isha datang masuk dengan suara yang tergesa-gesa macam ada rusuhan kedua kejut saya. 'fathimah,palli2 gawazat'. oh, jangan lupa tukar 'palli' tersebut kepada 'cepat'.
saya tanpa banyak bicara dan ngohngeh2 terus minum segelas air, dan bergegas ke toilet dan menggunakan selipar bilik! see betapa bagusnya saya hari ni.
sebelum pukul 6 dah siap berbaju kurung lengkap stokin semualah. ada yang tanya berapa minit saya mandi ke?
hoyeh,,saya tak mandi. sumpah tak mandi. it's winter lah. relax lah kalau tak mandi seminggu pun. eh, taklah sampai seminggu. lagipun, kalau mandi selalu sakit tulang siapa susah?
cop, sambung cerita tadi. saya dan member pun bergerak ke abbasiyah yang mengambil masa 15min perjalanan. saya berjalan mendahului musyrif sebab bimbang ketinggalan bas dan tiba dekat bangunan gawazat tu dalam 6.15 lebih2. and oh my god, saya tak percaya apa yang saya lihat. rupanya dah lautan manusia menunggu. mujurlah ladies ada beberapa ketul saja.
*
*
*
disebabkan sudah ramai rakyat indon dan malaysia, jadi kami yang sampai awal ni bertegas untuk mengikut senarai nama yang tersedia. tetapi saya punya istimrah belum dibeli. pastilah cuak gila tahap zzz punya. tiba-tiba dengar satu suara
'tak isi borang lagi? habislah'
memanglah membuatkan hati membara jiwa meradang darah menyirap. ok, memanglah ayat dia tu tak panas pun, tapi bila anda berada di gawazat sila ingat bahawa perkataan yang sewaktunya sangat sensitif di telinga terutama telinga gue lah!
saya pun bergegas menuju ke kaunter pembelian dan alhamdulillah jadi orang pertama kot!
kemudian saya pun nak kembali ke kaunter taqdim.
tapi disebabkan suasana bagaikan orang nak berkursus haji, saya berjalan itik dicelahan barisan puak2 berambut pendek (lelakilah maksud saya). semua orang tengok pelik jer. peduli apa?!
sampai lah di pertenghan jalan tetiba 'ketepak'. adeh jerit saya kecil. tak boleh nak tengok atas sebab kompem2lah budak laki yang ketuk kepala saya. sama ada dia terketuk atau sengaja ketuk. ataukah..saya yang terhantuk??teeheee..
sampai jer dekat kaunter taqdim, saya cari budak besar-sikit-daripada-saya yang selamba bertutur tidak berbahasa. cari punya cari rupanya dia dah dekat hujung dunia.
saya dengan keji 'hahahahaha' di dalam hati. itulah, jangan selamba sangat nak menakutkan mencuak sesama gadis. eh???
dan urusan selesai jam 9.30 pagi. silalah ambil kalkulator 570-fx dan kira berapa jam saya di gawazat.
balik dengan penuh riang gembira jiwa suka sambil tidak lupa mengucapkan syukur kepada Dia yang berkuasalah. segala urusan dan perancangan kan ditanganNya??
tiba-tiba je keluar gawazat jadi sejuk hati senyum dekat semua orang. ahah! tambah pula suhu memang 10celcius, bertambah sejuk perut lah. babai member,,fightoh!

ok, sebenarnya macam stress sebab mak pergi Baling, jadi postlah benda merapu dekat sini.
sila jangan marah!*peace* =P

Ya Allah, mudahkan dan jangan Engkau susahkan. tiada yang mudah melainkan apa yang telah Engkau permudahkan. dan Engkaulah yang menjadi sesuatu perkara susah itu mudah. Allah bantulah saya..

nota kaki:minta maaf daripada kakak2 dan abang2 jika ada terempuh tadi1
nota kaki lagi:12X

p/s:sila hidupkan visa anda!

No comments:

Post a Comment