Wednesday, August 4, 2010

ramadan yang lebih baik..

Assalamualaikum n hello everybody...


Ramadan sangat2 mendekati kan?? and for sure semua penduduk bumi bernama manusia (yang benar2 muslim) sudah tidak sabar lagi menahan lapar, dahaga, nafsu, lagho dan sebagainya..ngee


picture says more than word..so, please understand!


aku pon sama jugek(sila sebut 'jugek' ye)..memandangkan aku bertapa di rumah sejak bulan 4 sehinggalah sekarang, maka aku hanya berpuasa beberapa hari saja di bulan syaaban n nile untuk bulan rejab..ngeng kan aku nie??haha,,kerana di rumah, cubaan dan godaan sangatlah berat ye. sambil menonton televisyen, roti kaya atau serunding atau koko crunch adalh wjib ya..tempoh untuk mengembangkan badan yang memang dah kembang..

jadi dengan rasminya, aku berazam untuk ramadan baru(tahun baru untuk aku) ini, aku ingin menjadi seorang hamba yang lebih baik. kepada sesiapa yang baca nie, silalah rajin tadah tangan untuk mendoakan aku yang lemah ini ok?!

Ramadan je ibadat banyak, bulan lain pecer??wah, sumbang bangat kata2 loh..

bukan macam tu la kawan..tidak salahkan kalau kita nak menjadikan bulan ramadan satu turning point untuk menjadi seorang manusia yang lebih berjaya.lagipun, bulan ramadan kan dikenali dengan ibadat? bulan adanya lailatul qadar..ha, rebutlah peluang keemasan..

satu lagi, sudahlah bulan2 lain ibadat kita(sila gantikan aku) kurang je kan..ha, marilah kita beramai2 memeriahkan ramadan yang mubarak dengan ibadat yang diikhlaskan..erm, semoga kita semua berjaya ya..

ini azam aku..

1- puasa penuh..ngeng ckit!

2-tolong mak masak sahur

3-lebih penyabar dan penyayang(macam nak jadi ibu la pulek,,ngahha)

3-kurangkan tidur

4-tarawih 20 stiap malam, insyaallah.-selama ni pembuka dan penutup ramadan jerk..

5-tak nak makan dengan banyak waktu berbuka

6-nak upgred ramadan kali ni jadi 80%(dah mumtaz kan).



Ada beberapa kerat yang tidak wajar tangan aku taip..

Mengharapkan doa dan pendorong ya..



FATHIMAH SEMANGAT!!!



Selamat berpuasa ye hang..n till next post



'diwajibkan berpuasa pada bulan ramadan ke atas kamu seperti mana diwajibkan ke atas orang sebelum kamu, moga2 kamu bertakwa'



p/s: gud lak deh kepada sesiapa yang baru nak beljr puasa

No comments:

Post a Comment