Friday, November 25, 2011

Assalamualaikum,,

sudah lama betul tidak menjenguk laman ini. bukan tidak mahu atau sudah jemu mencoret sesuatu, tetapi terlalu banyak hal yang lebih penting perlu diselesaikan dan waktu kuliah yang tidak membenarkan saya untuk menjejak ke sini. plus, saya masih belum mendapatkan broadband sendiri daripada kakak saya menyebabkan kepala otak saya nie terlalu kosong daripada berita semasa dan juga keluarga. mujur hari ini Allah memberikan saya kesempatan masa untuk menghubungi keluarga nun di sana. hilang lah sedikit sebanyak rasa rindu. ha, cakap pasal hilang..

minggu ini sahaja, entah kenapalah terlalu banyak yang hilang daripada genggaman tangan. ikut rasa hati, nak sahaja dihentuk-hentuk kepala dihentak-hentak kaki. tetapi, bila iman berkata, 'yang hilang itu sekadar duniawi, akhirat itu yang mesti dicari' membuatkan air mata tak jadi mengalir ke pipi (bunyi macam sajak tak?). bila terkenang kembali kata-kata ayah 'setiap yang bermula pasti berakhir' hati mula menginjak tenang. saya kehilangan handset yang di dalamnya penuh dengan mesej2 yang sangat inspiring dan membelai jiwa lah. memg stiap kali down akn bukk mesej ayh n mak sblom saya fly hari tu. mengenangkan saya tidak lagi dapat membaca mesej2 tu, kesedihan mulalah mengusik hati jiwa dan perasaan. ok, mujur saya dah tulis semua mesej2 tu dalam sebuah buku, jadi tak lah macam nak meraung sangat. syukur kepada Allah yang mengilhamkan saya untuk buat macam tu.

itu baru handset, minyak wangi yang tinggal suku baru saja pecah menyebabkan bilik saya berbau jasmin sepanjang hari.tak tak. tak sampai setengah hari bau dah hilang. stress betul bila nak ingat balik. mujur la pujukan dari zuha menyejukkan perasaan 'insyaallah. barang yang hilang tu, Allah nak gantikan dengan turkey la tu'. ameen dari saya. terima kasih zuha atas doanya.

Ya, turkey adalah destinasi percutian saya seterusnya. sangat1000 nak pergi ke turkey sejak dari dalam perut lagi.ok tipu juga! memang sangat mahu ke turkey dan sekarang macam ada pakej yang sangat menarik dan murah, jadi tak nak lepaskan peluag yang sangat emas perak permata bagai. omma appa, nak pergi turkey. benarkan kak yang pergi turkey ok tak?? *pang* kamu ingat banyak duit sangat ke nak jalan-jalan? tapi mak, bukan senang nak dapat peluang gini. *pangpang* dari kakak. buku kamu dah habis baca? dah,,cuma nak buat revision lagi la..weee~~

firman Allah:

Katakanlah: “Berjalanlah di muka bumi, kemudian perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang mendustakan itu.”
( QS. Al An’am 6:11 )


nota kaki:parents saya tak pernah pang saya ok?!
nota kaki lagi:nak pergi turkey.nak3

p/s:kempen sebulan 100LE. ayuh menabung!

No comments:

Post a Comment