Sunday, October 2, 2011

MATROUH-SIWA: 3rd DAY.




and also the last day we were there. walaupun seronok sebab boleh balik rumah sendiri semula but still ada a bit sad feeling coz perjalanan kami memang menyeronokkan. it was really awesome. not just because of the nature, but along the journey we had so much fun and gained more knowledge about people and places. a big thanks to my teachers and adopt parents.

at last, i got the chance to swim at the beach. pantai abyad. kami keluar dari chalet awal-awal pagi lagi dah. sangat seronok bermain-main air macam budak tak cukup umur. dan sesi bertukar hadiah pun bermula. alhamdulillah i got a bag and a book. i guess, it will take sometime for me to wear that pink bag. still, thanks to dhuhazaini for the present especially the notebook!


hadiah untuk kawan2 didatangkan khas dari pantai abyad..terharu tak??

selepas seronok bermain-main di pantai kami pulang ke asalnya (chalet maksudku) dan bersiap-siap untuk kembali ke cairo. dalam perjalanan pulang, singgah sebentar untuk membeli buah tin segar and just like tamar, the taste was great. buah tin memang sangat sedap dimakan begitu sahaja. again, if you want, feel free to come and peel it yourself (ok, sebenarnya tak perlu pun kupas kulit).

kemudian, bergerak ke muzium al-alamein yang menayangkan gambar dan maklumat tentang perang dunia kedua.
dan sangat mengejutkan ada antara patung-patung yang ditayangkan merupakan tentera-tentera perang dunia yang sebenar. at first, semua orang macam 'tak kan orang betul kot'. tapi, lepas tengok betul-betul dengan jelas vein dan hairs yang ada kat tangan 'patung' tu, memang itu adalah manusia sebenar yang telah mati dan diawetkan. mesir memang hebat sungguh dalam bab-bab nie.. lepas habis tengok gambar (nak baca sejarah yang dalam france tu hampeh tak paham), kami pun bergerak ke bas dan sedia pulang. horeyh!!!! tiba di cairo jam 10.30.


see,,nmpk urat2 semua


Alhamdulillah, syukur kepada Allah yang telah memberi peluang kepada saya untuk menikmati alam ciptaannya dan merasai indah dunia yang diciptanya.



nota kaki:lepas nie nak jelajah sina pula. nota kaki lagi:semangat nak mulakan kuliah.

p/s:rajin-rajin baca sejarah.

No comments:

Post a Comment