Thursday, June 2, 2011

Assalamualaikum,,

Final dah berjalan makin rapat nampaknya..jarum jam pon macam tak nak bagi peluang kat aku habis satu buku blood pon..aghh,,tension menggigit jiwa mengetap gigi..

bila semangat mengalahkan orang nak pergi perang,,tiba-tiba pula mata nie namapk katil jerk,, nak kata aku makan ubat tido tak pulak!!apa kena dengan aku nie??*pelempang*

ok sudah2 menyeksa diri!

semlam aku baca secangkir teh pengubat letih..buku karangan ustaz hasrizal.best dowh buku tu.serius.no joke.eh,,macam mana pula aku ada masa nak baca buku tuh.*sengih kambing*
jangan salah sangka,buku tu aku bca time aku nak melelapkan mata..sekadar nak mengisi kekosongan hati..ha,pasal buku tue, ada la cerita sikit2 pasal perang gallipoli. budak yang dah dan akan ambil spm mesti pernah dengan perang nie.kalau tak pernah pelangkung aku bagi. sebenarnya ada kisah duka di sebalik perang tu.ish2.
kalau aku nak cakap panjang pasal benda nie pon aku tak ada la arif sangat pasal sejarah. kajian pun satu habuk tak pernah buat. tapi, kalau kome insisted nak tahu jugak, curious sangat, silalah baca buku tu (macam promoter tak)..tak rugi beb..lagi bagus kalau kome cari terus buku-buku sejarah, lagi bagus.


Islam itu di tempat tertinggi. kata kawan serumah aku.kata aku, Islam itu yang terdahulu dan di hadapan. so no matter how handsome you are, but your act just like the i-don't-wanna-say-it, regardless how manly you are, but your manner like hard-to-say, sumpah tak minat! kau juga wanita islam,,tak kisah lah cantik macam aku ker,,kalau baju terbukak sana sini sendat atas bawah,,tak ada maknanya.memang la aurat aku tak seberapa tutupnya, langkah pon tak seayu mana, tapi sama-sama la kita menuju kebaikan dan kejayaan.dah2lah kena tipu dengan dunia.
emosi aku dan housmate aku terganggu dek sikap artis zaman sekarang.please la weih, sebelum ajal menjemput, sebelum langit runtuh dan ombak menggulung, marilah kita sama-sama bertaubat. marilah kita seiringan berjalan menuju redha dan cinta Illahi.mari3..

firman Allah:
“Dan sesungguhnya Aku Maha Pengampun bagi orang yang bertaubat, beramal shaleh kemudian tetap di jalan yang benar.”
tahaa:82



nota kaki:allergic
nota kaki lagi:selamat pengantin baru kepada pengantin2 mesir..

p/s:kahwin dulu,baru exam ke??

No comments:

Post a Comment