Sunday, July 1, 2012

itu berita gembira, tapi...

Assalamualaikum w.b.t
Sollu a'lan nabi..

Horeyh!!horeyh!!horeyh!!
Haih, seronok tak kira dah nie habis periksa. so, i'm gonna be busy for this 2 month. Got 2 wedding ceremony to attend and i bet it will be more and more. hah, alangkah indahnya kalau budak yang nak kahwin tu betul-betul kahwin.
Then, cooking class (itu cuma hasrat di hati, tara nak jejak kaki dekat dapur kalau bukan untuk makan, tak payah la) and maybe i'll start some business since next year i reaaaaaally wish to go to turkey and i can't just seek for my parents sympathy sambil guna ayat 'alang-alang dah duduk dekat inilah masanya'. or if, ada la mata-mata yang menjeling manja. 
Wait, this is not how it should be. saya nak cakap pasal benda lain lah. bukan pasal plan masa cuti nieh. hari tu, kematangan saya sudah meningkat satu tapak lagi. frankly said, i'm not showing off but you know i think i'm sweet that way. ehek. proud too. hoyeh berjaya lagi. bukan macam orang tu, asyik nak budak-budak lagi. sila pergi ke blog beliau.
baik, beberapa bulan lalu, kawan saya ada bertanya saya kalau saya nak join tet tet tet. kemudian, saya dengan akal pendek lagi cetek bersetuju. well, itu adalah satu invitation yang sangat menarik. imagine that you have this dream years in your head and suddenly your friends offer that thing. it just so lucky for you and all needed is to grab the chance. so did i. saya menerimanya dengan perasaan gila gembira sambil hati Ya Allah doa aku selama ini telah Engkau perkenankan. terima kasih Ya Allah. 
hari berganti hari, matahari terbit terbenam dan bulan berganti purnama (macam apa dah sastera ini) saya pun mula berfikir kembali, adakah selama ini saya hanya mementingkan diri sendiri tanpa mengambil kira hati dan perasaan orang di sekeliling saya. sehinggalah saya mengambil keputusan untuk menolak dahulu (macam akan datang lagi je) pelawaan kawan saya itu. kerana saya fikir, selama ini saya cuma memikirkan keseronokan saya nak menggapai mimpi indah itu. yeah, people might say that i'm stupid and for real i was stupid enough for accepting it. i have no regret in this decision i made. 
So, i jus want to tell you peole, sometime we have the chance to do anything we want but without taking others into consideration i think that is too much. people have heart some of them have pretty fragile one. It is good being eager but never forget what around you.
kita mungkin seronok mencapai impian kita, tapi di luar sedar kita menyakitkan hati ramai orang dan kita juga mengabaikan sesetengah orang. bukankah itu satu perlakuan yang kurang baik bagi seorang mulim atau muslimah? 
Jadi, berpada-pada dalam keseronokan kita kerana mungkin ada yang berduka. itu saja la nak cakapnya. poyo je tulis panjang-panjang sebab tangan tak boleh nak duduk diam lama tak menaip. hehe.

Firman Allah: sesungguhnya aku tidak mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka mengubah nasib mereka sendiri.

nota kaki:entry ini tidak menghalang anda untuk mencapai cita-cita ok. anda bebas memilih!
nota kaki lagi:saya ada impian dan saya pasti akan mendapatkannya.
nota kaki lagi lagi:untuk masa ini doakan saya mumtazah dunia wal akhirah..dapat naik tahun 3!

p/s:fikir matang-matang macam saya. hikhik.

No comments:

Post a Comment