Tuesday, July 24, 2012

i'm Rosse

Assalamualaikum dan salam ramadan,,
Selawat serta salam yang tak terhingga buat kekasihNya.

story mory saya kali ini adalah jeng jeng jeng..
hari tu, saya ikut mak dan ayah menjemput saudara mara ke majlis kahwin kak nyah officially. memandangkan saya pun waktu tu baru je menjejakkan kaki di Malaysia maka rancaklah berbualnya. daripada si imam muda Naufal, kuliah, periksa sampailah..
cik:ada ke studen medic yang kawen?
saya:uih,,melambak-lambak (cey over sangat)
cik:kamu tak nak ke?
saya:tak ada maknanya
cik:lah apa salahnya, kalau dah ada kawin je la.
mak:hmm,,dah ada apa salahnya
ayah:hmm..
(skrip diolah secubit)
mak dan ayah jawab serentak ok. 
saya terdiam. dalam hati r u serius? r u really serius? oh my god, ayah bagi green light untuk kawen time study. unfortunately on my side, the same answer as 3 years ago..
tadi baru je habis menonton vid si aiman azlan dalam roses and beetles. nice one. i wish i was there and if nadia knows this she would have the same thought. we use to go anywhere together anyway..seminar la jangan macam-macam.
and so, it said age is not the matter, but maturity. and you gain it from experience, learning and thinking. so, do walk over the world and be in group so you will get more idea about life and better opinion. don't judge people by their age ok? 
btw my friend is just 16 and she is someone's wife. and her housemates said she cooks like a madam. oh oh where am i???pang karang!
satu lagi, if you like please don't just wait like orang tak tahu apa. merisiklah dengan cara baik seperti yang dilakukan Khodijah. hang laki ke perempuan ke sama je belah mana pun. mana nak tahu, ada rezeki hang terkena. tak ke hepi?
ok selamat berkahwin..

Find your spouse for your children not for yourself!

nota kaki:gud lak naufal..
nota kaki lagi:selamat pengantin baru kak nyah dan yaya..

p/s:jauhi maksiat hati, kerana hati punca bahagia

No comments:

Post a Comment