Monday, January 11, 2010

Terrible night..






Aghh..bengang campur giler ntah pe2 prasaan gi ntah..
Rasa mlm ni mlm yg plg dhsyt skali..igtkn nk kmskini upu, tup2 mlm ni gak r tenet kat umah ak prob..eish..tensen gue..xpe imah..sabo banyk3..pepon dalam kebengangan n kbengongan ak ni sempat r ak mengucapkan syukur kepada Illahi coz berlangsung dengan jayanya majlis tahlil adik pompuan ak yg br sajer tamat upsr n pmr..yg spm pon tamat gak tapi nga tgu debrn rzlt r..hah3..sabar ya adikku..gi2 la prasaan ak d zmn muda dulu..w/pon xrame sdare mare yg hadir(bkn msm cuti r katekan) ak ttp hepi..yg xhepinya biler dsuroh wat keje..bese r tuh..mana ada wanita sebaya aku suke wat keje?cakap kat ak sape yg hepi bahagia amn sentosa bile die kena wat all the chores..ckap kat ak..ssb tu r sonok sgt tgk adik lakiku yg sorang (ad 3 adik laki) wat kje ngan teman2 die..bukn men hepi gi smpe naik minyk org2 masjid mendengokn kmeriahn dme..mana tak nya, dah budk2 hingusn yg wat kje..riuh r sekampung..thank yeah adik n kawan2 adikku..
Semlm klong ad tpon dari kjauhn..ish3..sdey(bkn tingat kat die tapi kesian die dok sorg2)huik2..yg sonok ak leh tido sorg2 lam bilik(ak share bilik ngn klong)..
Klong cakp die nak baca posting ak pasl M’sia..segan2..ak se ak ni bkn cam rkyt M’sia da..ye r, asyk cbuk asgmnt sana sini, xsempat nk tgk bulletin utama..apatah lagi berita perdana..ha2 alasan semata2..xapa ak akn cuba jugak menjadi rakyat M’sia yang bertanggungjwb..sabar ye kakakku..adikmu sedang memerah otak mencari berita menarik..hu2..
Cuti2 gini, mula r kebosanan bermaharajalela..nafsu berkuasa..malas sgt nak bukak buku..rajin sangat nak bukak tenet..he3 jiwa remaja..tambah2 dengan terwujudnya blog ak ats bantuan knyahku sorang..(ak cbuk pekse so mintak die tolong)..dielah my first follower!bangga x??huik3.. lepas ni, lagi gian r aku coz mak nak belikan ak laptop..hooray!!ak rasa akulah wanita paling bertuah..ak igt nak beli laptop abis matrik..rupe2nyer rezki ak datg awl..Alhamdulillah sejak kebelakngan ni rezki ak murh sgt..dikala mara xada wang, ak peljr yg tersenarai tok dpt biasiswa dlm rme2 yg dtolak permohonannya..baru2 ni gak, ak menang tilawah al-Quran..dpt buku sebijik..then, kawan aku hadiahkan aku baju n kasut..thanks sya..i miss u..lastly, ak nak dapat laptop..syukur Alhamdulillah..kadang2 takut gak klu ni adalah istidraj..moga Allah menjauhkan aku dari segala keburukan dan memberkati segala rezki yang dah Dia berikan pada aku..amin..dan kepada ahli keluarga aku especially parents aku, shbt2 aku moga dlimpahi rezki yg diberkati Allah..rezki ni dtg dalam pelbagai bentuk..macam yg slalu ustaz,ustazh, senior n naqibh2 cakapkan..bagi aku, rezki tu adlah benda yg org lain n kita sush nk dapat kita dapat..benda bek yang kita tak berapa suka, Allah bagi..ataupon benda yang kita usaha gila akhirny
a berhasil gak.boleh jadi jugak benda yang kita tak sangka n tak pernah nak pon, tup2, kita jugak yang dipilih Allah tok terima..so banyakkan r diri kita ni ingat pada Allah coz sumer benda ni datang dari Allah..kita ni tukang pinjam jer..
Owh..aku tingat waktu sembang ngan mak pasal laptop tadi, ada mak sebut pasal impian aku nak memiliki kereta bila aku da 21 tahun..tapi aku rasa aku sebut 24tahun..deme berkeras gak cakap21..aku time jela..hi3..memang tu ada r cite2 aku..nak memilik kete waktu umo gi2 2 la..hopefully impian ak akn menjadi kenyataan..

Ha yang aku nak citer ni cam gini..nga syok2 sembang tuh, ada la mak ak menyentuh pasal spa..ak ad dterima tok amek kursus spa dalam bidang x-ray..tapi ak tolak..actly, ak follow jer pe mak bapak ak nak n ak mmg da stuju pon lepas ak dgo ceramah dari parents aku..pastu ak ingat g, waktu maghrib mak tpon kata xpayah la aku pegi lepas dapat tahu yang aku juga perlu mengx-ray mayat(ak berani jer)..so, ak pon cam bese follow jer..ak terpikir gak mesti bapak aku seedy, tapi ak berazam tok buktikan kebolehan aku..skang nieh, aku gak yang disalahkan sebab menolak spa tuh..ak nak wat cne, mungkin balasan gak kot sebab ak asyik berdolak dalih jer..pepon, lagi 3bulan saja ak nak tamatkan pengajian n aku akn pastikan diri aku menjadi apa yang aku impikan..imah boleh percaya r cakap imah!!wait for me ayah, mak!

No comments:

Post a Comment